Kullanıcı deneyiminin temelleri

Spread the love

 

Bu makalenin orcinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Yeni bir makale dizisine başlıyoruz. Hepsi ard arda gelmeyecek ama, kategori listesinden Kullanıcı Deneyimi’ni seçtiğinizde, ortaya çıkacak güzel bir bilgi topluluğu hazırlamayı planlıyoruz. Kullanıcı için Geliştiriciye yönelik kurulmuş olan, Tirkiye’nin ilk profesyönel erişilebilirlik test takımı olan En İyi Deneyim, kullanıcı deneyiminin önemini vurgulamak ve bizzat kullanıcı deneyimi için mücadele etmeye devam ediyor.

Kullanıcılar özgürce üretsin, dokunsun, baksın, okusun ve tükettiğinden haz alsın diye.

Kullanıcı deneyimi (UX), kullanıcıların, ihtiyaçlarına, değerlerine, yeteneklerine,sınırlama ve özel durumlarına dair derin bir anlayışa sahip olmaya odaklanır. Ayrıca, projeyi yöneten grubun hedeflerini de dikkate alır. UX, kullanıcının ürününüzle ve ilgili tüm servislerinizle etkileşimi sırasında, oluşan algıyı iyileştirmeye yardımcı olur.

 

UX’i Etkileyen Faktörler

 

UX’in merkezinde, kullanıcıların kendilerine sunduğunuz ürünlerde değer bulmalarını sağlamak vardır.

Deneyimin anlamlı ve değerli olabilmesi için içeriğiniz şu şekilde olmalıdır:

  • Yararlı : İçeriğiniz orijinal olmalı ve bir ihtiyacı karşılamalıdır
  • Kullanılabilir : İçeriğinizin kullanımı kolay olmalı.
  • İstenen : Resim, kimlik, marka ve diğer tasarım öğeleri, kullanıcıda haz ve beğeni uyandırmak için kullanılmalı.
  • Sezgisel: İçeriğin gezinilebilir ve aranılan şeyin yerinde bulunabilir olması gerekir.
  • Erişilebilir : İçeriklerin engelliler için erişilebilir olması gerekir.
  • Güvenilir : Kullanıcıları onlara sunduğunuz içerikle ilgili güven sağlamalı ve ikna edici olmalısınız.

 

Kullanıcı deneyiminin beslendiği diğer alanlar

Kullanıcı deneyimi, yeni tanımlanmış ve gelişmekte olan bir alandır. İyi bir kullanıcı deneyimi geliştirmek için İnsan Bilgisayar etkileşimi (PCI) kuralları ve aşağıdaki alanlardan faydalanılması gerekir.

  • Proje Yönetimi , bir projeyi ve kaynaklarını planlamaya ve düzenlemeye odaklanır. Bu, izlenecek yol haritasının oluşturulmasını ve yönetilmesini, kullanıcı merkezli tasarım sürecinin uygulanmasını, proje ekibinin koordine edilmesini ve projenin tamamlanmasına kadar ekibin tüm aşamalarda etkin bir şekilde yönlendirilmesini sağlar.
  • Kullanıcı Araştırması , gözlem teknikleri, görev analizi ve diğer geri bildirim teknikleri aracılığıyla kullanıcı davranışlarını, ihtiyaçlarını ve yönelimlerini anlamaya odaklanır.
  • Kullanılabilirlik Değerlendirmesi , kullanıcıların hedeflerine ulaşmak için bir ürünü ne kadar iyi öğrenebilecekleri ve kullanabilecekleri üzerine odaklanır. Aynı zamanda kullanıcıların bu süreçten ne kadar memnun olduklarını ortaya koyar.
  • Bilgi Mimarisi (IA) , bilginin nasıl organize edildiğini, yapılandırıldığını ve kullanıcılara nasıl sunulduğuna odaklanır.
  • Kullanıcı Arayüzü Tasarımı , kullanıcıların yapması gerekenleri tahmin edebilmelerini ve ara yüzün yapılacak işleri kolaylaştırmak için erişilebilir, anlaşılır ve kullanışlı öğeler ile tasarlanmasını sağlar.
  • Etkileşim Tasarımı (IxD) iyi düşünülmüş cevaplar veren etkileşimli sistemler oluşturmaya odaklanır.
  • Görsel Tasarım , marka hedefleriyle uyumlu ve estetik olarak hoş bir arayüz oluşturmaya odaklanır.
  • İçerik Stratejisi , Orijinal içeriğin sunumunu ve yönetimini planlar.
  • Erişilebilirlik , engelli bir bireyin, web sitesine, hizmete veya uygulamaya nasıl eriştiği ve ondan faydalanıp faydalanamadığı konularına odaklanır.
  • Web Analytics , web sitesi verilerinin toplanması, raporlanması ve analizine odaklanır.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir